Strategi och innehåll för att LYCKAS PÅ SOCIALA MEDIER

Strategi och innehåll för att LYCKAS PÅ SOCIALA MEDIER

Välkommen till en utbildning inom sociala medier marknadsföring på Stadsgårdsterminalen i Stockholm.

SAGT AV TIDIGARE DELTAGARE

KORT OM UTBILDNINGEN

I dagens digitala samhälle är närvaron på sociala medier ofta avgörande för framgångsrika varumärken och organisationer. Men vad krävs för att lyckas på sociala medier och hur bör du tänka när det gäller organiskt vs betald närvaro? Denna heldagsutbildning ger dig en omfattande grund med fokus på betald marknadsföring på sociala medier, oavsett bransch eller storleken på din organisation.
 
På Stadsgårdsterminalen i centrala Stockholm kommer våra specialister från Digital Jungle under en intensiv heldag med upp till max 8 deltagare per tillfälle att guida dig genom hur du navigerar ditt varumärkes närvaro på sociala medier.
 
Du får verktygen att på egen hand skapa en strategi för era sociala medier kanaler som stöder er verksamhets övergripande affärsmål. Nycklarna till att skapa engagerande content anpassat för konsumtion på sociala medier. Kunskapen till att välja de optimala annonsformaten baserat på din annons målsättning. Lära dig att analysera och utvärdera annonseringens utfall för att säkerställa att din strategi alltid är på rätt spår.
 
Utbildningen ger dig helt enkelt kunskapen och verktygen som krävs för att efter avslutad utbildning ta ditt varumärke till nästa nivå på sociala medier!

RIKTAR SIG TILL

Utbildningen riktar sig till dig som har ett strategiskt och övergripande ansvar för sociala medier på din arbetsplats, men är i allra högsta grad relevant för alla som arbetar med någon form av marknadsföring eller information som riktar sig mot privatpersoner och andra företag.

MÅL MED UTBILDNINGEN

Målet med utbildningen är att ge varje deltagare en fördjupad förståelse och ny kunskap som kommer att hjälpa till med att effektivt planera och genomföra aktiviteter på sociala medier.

DATUM OCH TID

13 maj 2024 klockan 09:00 – 17:00  

PLATS

Stadsgårdsterminalen, Stockholm

PRIS

5 900 kr exklusive moms. Lunch och fika ingår. 

KURSLEDARE

2

Dino Mujkanovic

Dino arbetar idag som Digital Strateg på Digital Jungle och har de senaste 15 åren arbetat med några av världens populäraste varumärken med fokus på sociala medier marknadsföring.

1

Niclas Sjölander

Niclas arbetar som Paid Social Specialist på Digital Jungle och hjälper dagligen byråns uppdragsgivare både inom B2B och B2C segmentet med annonsering på de flesta sociala medier kanaler.

AGENDA FÖR DAGEN

09:00 – 09:15

Välkomna och introduktion

09:15 – 09:45

Spelplanen på sociala medier

  • Hur använder svenskarna sociala medier idag.
  • Hur har användningen av sociala medier i Sverige utvecklats de senaste åren.

09:45 – 10:30

Att tänka strategiskt

  • Vilka element är nödvändiga för en välstrukturerad sociala medier strategi.
  • Ska du satsa på en konstant närvaro (always on), korta kampanjer eller en kombination.
  • Att använda målgruppsdata för att optimera din konverteringstratt längs hela köpresan.
  • Vilka nyckeltal (KPI:er) behöver du hålla koll på baserat på dina annonseringsmål.

10:30 – 10:45

Kaffe

10:45 – 11:30

Målgrupper

  • Vad är en skillnaden mellan en sparad, anpassad och lookalike målgrupp.
  • På vilket sätt kan du bygga målgrupper baserat på den befintliga datan ni har idag.
  • Hur du kan arbeta med retargeting (återmarknadsföring) och varför du bör göra det.

11:30 – 11:45

Att arbeta med en spårningspixel

  • Vad är en spårningspixel och när bör du ha en installerad på din webbplats.
  • Juridik och lagar kring att arbete med en spårningspixlar.

11:45 – 12:45

Lunch

12:45 – 13:45

Content och annonsformat

  • Hur ska du tänka för att skapa innehåll som är både relevant och engagerande.
  • Vilken typ av content ger bäst resultat på de olika sociala medier plattformar.
  • Att tänka på när du skriver du copy (texter) för att passa på sociala medier.
  • Vilka olika typer av annonsformat och annonsplaceringar finns att använda.

13:45 – 14:30

Mätning och analys

  • Hur du kan analysera, utvärdera och utveckla din närvaro på sociala medier.
  • Benchmark (jämförelsetal) för annonsering på de största sociala medieplattformarna.
  • Hur definierar du en lyckad kampanj jämfört med en mindre lyckad kampanj.

14:30 – 14:45

Fika

14:45 – 15:15

Influencer Marketing

  • Varför du bör fokusera på micro och macro influencers som varumärke.
  • Hur du skapar annonser på sociala medier med dina influencers content.

15:15 – 15:45

Framtiden inom sociala medier marknadsföring

  • Olika AI verktyg att använda för din sociala medier marknadsföring.
  • Vilka trender bör du hålla koll på och hur kan du anamma dessa i din verksamhet.

15:45 – 16:45

Gruppövning

  • Utifrån det som vi har diskuterat och lärt oss under dagen ska vi i mindre grupper planera en sociala medier kampanj, från målsättning och målgrupper till annonsformat och KPI:er.

16:45 – 17:00

Q & A

17:00

Kursen avslutas

ANMÄL DIG HÄR

Genom att göra en bokning förbinder du dig att betala deltagaravgiften via faktura. Fakturan skickas ut samtidigt som du gör anmälan, och betalningen bör vara oss tillhanda inom 30 dagar. Vid avbokning upp till 45 dagar före kursstart återbetalas hela deltagaravgiften. Om avbokningen sker senare har du möjlighet att överlåta kursplatsen till en annan person inom er organisation.